Krízová linka pomoci poskytuje anonymnú, bezplatnú a nonstop chatovú psychologickú pomoc pre ľudí v kríze.

Čo sa stane, ak nám napíšete na čet?

  1. Pred kontaktovaním našej chatovej linky pomoci môžete (vyskakovacie okno v pravom dolnom rohu obrazovky) práve vidieť fotku a meno pracovníka, ktorý je momentálne online a ktorého je možné kontaktovať.
  2. Po kliknutí na meno pracovníka a zadaní Vášho mena/prezývky Vás aplikácia automaticky presmeruje na chat s pracovníkom chatovej pomoci.
  3. Nadviazanie spojenia môže chvíľu trvať a niekedy sa nemusí na prvýkrát podariť. Spoznáte to podľa správy o tom, že Vami kontaktovaný pracovník je momentálne vyťažený. Povzbudzujeme Vás však k tomu, aby ste ho kontaktovali o nejaký čas znovu alebo medzičasom vyskúšali inú formu pomoci našej Krízovej linky.
  4. Váš hovor prijme skúsený, odborne trénovaný člen tímu IPčko.sk. Zoznam členov chatovej pomoci nájdete TU a môžete sa tak dozvedieť viac o človeku, s ktorým budete viesť rozhovor.
  5. Po prijatí Vašej požiadavky o kontakt pracovníkom sa Vám zobrazí chatovacie okno s automatickou uvítacou správou od nášho poradcu. Môžete uznať kedy a ako budete na túto správu reagovať. Môžete konverzáciu začať napríklad pozdravom. Je však v poriadku, ak sa k tomu neodhodláte – po chvíli Vás náš pracovník sám osloví.
  6. Pracovník sa bude zaujímať o to, čo Vás na našu linku privádza, ako by Vám v tom mohol byť užitočný.
  7. Je len na Vás, ako rozhovor začnete, o čom sa chcete rozprávať, na aké otázky odpoviete a aké informácie budete s pracovníkom linky zdieľať. Pracovník linky Vás bude počúvať, bude sa snažiť porozumieť Vašej situácii, poskytne Vám podporu a bude Vás sprevádzať na ceste za možným riešením.
  8. Rozhovory na chatovej linke pomoci zvyknú trvať približne hodinu po vzájomnej dohode s naším pracovníkom.

Čo ak sa nemôžem s pracovníkom prostredníctvom chatu skontaktovať?

Robíme všetko pre to, aby sme zabezpečili čo najrýchlejšie a najstabilnejšie spojenie pre čo najviac ľudí, ktorí potrebujú služby Krízovej linky pomoci. V niektorých prípadoch sa však môže stať, že sa nepodarí na prvýkrát nadviazať spojenie s naším pracovníkom na chate. K takejto situácii môže dôjsť v prípade preťaženosti Krízovej linky alebo v dôsledku možnej technologickej závady. V takomto prípade odporúčame kontaktovať nášho pracovníka ešte raz (s odstupom nejakého času). Ak pre Vás nie je možné čakať dlhšie na nadviazanie spojenia, odporúčame využiť inú formu pomoci našej Krízovej linky – telefón, mail alebo video. Ak sa nachádzate Vy alebo niekto vo Vašom okolí v bezprostrednom ohrození zdravia alebo života, neváhajte kontaktovať 112.

Pri rozrušenosti a stresovej situácii vyskúšať môžete jedno z nižšie uvedených upokojujúcich cvičení.

Zásady chatovej pomoci

Pre chatovú psychologickú pomoc platia Podmienky používania a Etický kódex Krízovej linky pomoci. S kontaktovaním nášho pracovníka na chatovej Krízovej linke automaticky vyjadrujete súhlas s podmienkami. Poskytované chatové poradenstvo je anonymné. Zaznamenávame jedine Vašu IP adresu, s ktorou narábame ako s osobným údajom. Chatový rozhovor na našej linke pomoci trvá väčšinou približne hodinu.

Tím chatovej pomoci

Dominika
psychologička
Veronika
Psychologička
Hana
psychologička
Nikoleta
vyškolená poradkyňa

Často kladené otázky

Možno máte v mysli otázky typu: „Čo keď ma vysmejú? Budú ma brať vážne? Čo ak môj problém nie je dostatočne vážny?“ Môžeme Vás uistiť v tom, že na Krízovej linke pomoci (KLP) sa nestretnete s výsmechom ani podceňovaním Vašich slov, situácie a pocitov. Napriek tomu, že je KLP určená predovšetkým pre ľudí v krízovej situácii v dôsledku pandémie koronavírusu, nestretne sa u nás s odmietnutím ani človek v inej krízovej situácii.

Menu