Krízová linka pomoci vznikla v čase pandémie COVID-19 ako popud občianskeho združenia IPčko s cieľom poskytnúť psychologickú pomoc ľuďom v kríze. IPčko vnímalo silnú potrebu založenia Krízovej linky pomoci v dôsledku rapídneho nárastu krízových kontaktov na doteraz prevádzkovaných online linkách dôvery IPčko.sk a Dobrá linka. Pre viac informácií nás kontaktujte na ipcko@ipcko.sk.
Pre koho je linka určená?
Kríza je veľmi individuálnou osobnou reakciou jednotlivca na životnú udalosť alebo skúsenosť, ktorú je preňho náročné zvládať. Krízovú linku pomoci môže kontaktovať každý, kto prežíva vo svojom živote náročné situácie:
- Prežívate stratu (blízkej osoby, zamestnania, koníčku, veci, …)
- má stres z finančnej situácie
- je obeťou, svedkom domáceho alebo iného násilia
- cíti úzkosť, strach, obavy, stres, smútok
- pociťuje bezmocnosť, zúfalstvo, zdrvenosť
- má depresívne myšlienky
- uvažuje nad samovraždou
- potrebuje psychologickú alebo psychiatrickú pomoc
- zažíva inú situáciu, v ktorej potrebuje krízovú pomoc a
podporu
V čom môže byť pre Vás prínosné kontaktovať Krízovú linku pomoci?
Krízová linka pomoci Vám ponúka nonstop anonymné a bezpečné miesto pre konverzáciu a zdieľanie svojich pocitov. Práve zdieľanie svojich myšlienok a pocitov môže viesť k zníženiu stresu, upokojeniu silných emócií a poskytnutiu úľavy.
Krízová linka pomoci ponúka na výber zo 4 prostriedkov pomoci – telefón, chat, mail a video poradenstvo. Výber Vám najbližšieho spôsobu komunikácie môže prispieť k zvýšenú pohodlia a pocitu bezpečia pri komunikácii. Rozhovor s odborníkom Vám môže priniesť potrebné informácie alebo iný uhol pohľadu.
Sme tu pre Vás! Pri konverzácii s odborníkom sa rozhodne nestretnete s výsmechom ani podceňovaním situácie. Záleží nám na tom, aby Vám bolo lepšie.