Veľké a úprimné ďakujem patrí naším partnerom, ktorí nám finančne, materiálne či ináč pomohli a prispeli tak k vzniku Krízovej linky pomoci, ktorá poskytuje anonymné, nonstop a bezplatné psychologické poradenstvo a podporu pre ľudí alebo ich blízkych, ktorí sa ocitli v kríze.

Pomáhať ľuďom na Slovensku, aby sa im lepšie žilo. Na naše poslanie myslíme v Nadácii Slovenskej sporiteľne pri všetkých aktivitách, ktoré robíme. Pri veľkých aj malých projektoch, v spolupráci so školami, športovými klubmi, divadlami, či poskytovateľmi sociálnej pomoci. Koronavírus naše životy však za posledné týždne prevrátil naruby. Pomáhať je dnes ešte dôležitejšie. V nadácii a banke sme sa rozhodli, že urobíme, čo bude v našich silách. Na boj s pandémiou koronavírusu sme spolu s bankou vyčlenili 1 milión eur. Veľká časť bude smerovať do posilnenia testovania, ďalšia časť z tejto finančnej podpory by sa mala využiť na vybudovanie novej COVID-19 Krízovej linky pomoci.
V súčasnej ťažkej situácii omnoho citlivejšie vnímame osudy ľudí, ktorí bojujú v prvej línii. Aj všetkých, ktorí sa cítia zle a dolieha na nich náročná situácia v práci a doma. Mnohí sa nemajú na koho obrátiť so žiadosťou o pomoc. Je skvelé, že Marek Madro a jeho tím v organizácii IPčko dokázal za veľmi krátky čas postaviť projekt novej krízovej linky pomoci, vďaka ktorej stovky ľudí denne budú môcť nonstop cez email, chat, alebo video poradenstvom využiť psychologickú pomoc od profesionálov. Sme radi, že môžeme byť súčasťou tohto projektu. Držíme im palce.

Akokoľvek sa bude situácia súvisiaca s pandémiou koronavírusu ďalej vyvíjať a život sa bude postupne vracať do normálu, určité aspekty nášho krízou prestaveného života môžu ostať ešte pomerne dlhú dobu aktuálne. Jedným z nich je dopad krízovej situácie na naše duševné zdravie, ktoré sa bude zotavovať ešte dlho po skončení špeciálneho režimu. V kontexte mimoriadnej situácie sa Nadácia Orange rozhodla strategicky a dlhodobo podporovať Krízovú linku pomoci. K nevyhnutnému kapacitnému posilneniu linky finančne prispela spolu s Orange Foundation so sídlom v Paríži. Do projektu výrazne vstúpila aj spoločnosť Orange Slovensko, a.s. zriadením bezplatnej nonstop linky 0800 500 333 a ďalších piatich mobilných čísel, na ktoré sú presmerované prichádzajúce hovory tak, aby bolo zabezpečené efektívne fungovanie linky. Rovnako ponúkla aj vlastnú aplikáciu na videorozhovory. Technické riešenie linky sa zrealizovalo v extrémne krátkom čase vďaka osobného nasadeniu a vnútornému presvedčeniu mnohých zamestnancov Orangeu pomôcť akútnej a nesmierne dôležitej veci. Ďakujeme a želáme linke úspešné fungovanie.

Projekt „Dištančné poradenstvo v oblasti duševného zdravia prostredníctvom krízovej linky pomoci IPčko“ je spolufinancovaný Európskou úniou.

Trvanie projektu: júl 2024 – jún 2026

Celkové oprávnené výdavky projektu: 862 289,57 €

Cieľom projektu je zabezpečiť nonstop dostupné bezplatné anonymizované služby dištančného poradenstva, krízovej intervencie a pomoci v oblasti duševného zdravia a osobám ohrozeným násilím, či zažívajúcim násilie.
Neustále sa zvyšujúci dopyt klientov na krízovej linke pomoci je štatisticky potvrdený zhoršujúcim sa duševným zdravím obyvateľstva. Tieto fakty si z dlhodobého hľadiska vyžadujú zvyšovanie počtu pracovníkov na linkách pomoci, ktorí poskytujú odborné dištančné poradenstvo a krízovú intervenciu ľuďom prostredníctvom informačno-komunikačných technológií.

Stanovený cieľ bude dosiahnutý realizáciou hlavnej aktivity: poskytovanie dištančného poradenstva prostredníctvom krízovej linky pomoci IPčko. Poradenstvo na linke je bezplatné a anonymné.

Realizáciou projektu prispejeme k stabilizácii systému poskytovania dištančného poradenstva, ktoré zohráva kľúčovú rolu v oblasti primárnej prevencie v oblasti duševného zdravia a má nezastupiteľnú úlohu pri intervencii v krízových situáciách. Výstupy a výsledky zrealizovaných aktivít budú sledované počtom osôb poskytujúcich sociálne alebo asistenčné služby na počtom intervencií v dištančnom poradenstve.

Menu